Zaznacz stronę

Jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu

12 grudnia 2017 r.  45 uczniów z klas 2a, 3a, 3b, 3c gimnazjum  naszej szkoły wraz opiekunami wyjechało na Jarmark Bożonarodzeniowy do Wrocławia.

Już około  godziny 11.00 dotarliśmy do Wrocławia, gdzie czekał na nas przewodnik.  Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ostrowa Tumskiego. Przewodnik opowiedział nam wiele ciekawych informacji o  tej najstarszej części miasta. Obejrzeliśmy Katedrę św. Jana Chrzciciela. Następnie przez Bramę Kluskową udaliśmy się do Orphanotropheum. Kierując się na Most Tumski, na którym od wielu  lat zakochani wieszają kłódki, przeszliśmy na Bulwar Włodkowica na wyspie Piasek. Idąc w stronę Rynku natrafialiśmy na figury krasnali, z których słynie miasto. Wreszcie dotarliśmy na Rynek, gdzie odbyawał się Jarmark Bożonarodzeniowy. Wrocławski Rynek przypominał bajkową scenerię.  Wśród pachnących lasem choinek, wśród aromatu  czekoladowych pierników, czekała  na wszystkich moc świątecznych niespodzianek i atrakcji.W pięknych drewnianych domkach wystawione były świąteczne podarunki. Jak zawsze, największym powodzeniem cieszyły się świąteczne smakołyki: owoce w lukrach i czekoladzie, prażone pestki orzeszki  oraz gorąca czekolada. Chętni przywieźli do domu serca z piernika. Fani rękodzieła mogli zakupić  niesamowite wyroby, ale także przyglądać się jak one powstają. Przy wrocławskiej choince można było kupić  piękne, ręcznie malowane bombki z dedykacją.  Wszyscy poddaliśmy się wyjątkowej, świątecznej atmosferze. Po udanych zakupach udaliśmy się do autokaru.

W drodze powrotnej obowiązkowo zatrzymaliśmy się w McDonald’s.

Wszyscy w znakomitych humorach, przy akompaniamencie muzyki wracaliśmy do domu.

Opiekunowie wycieczki: Ewa Klimczak – Macudzińska, Malwina Sroczyńska, Grażyna Boczula.