Zaznacz stronę

Wycieczka do Torunia

16 maja 2017 roku klasy II b i II d udały się na całodniową wycieczkę do Torunia.

Kierownikiem wycieczki była p. Małgorzata Wągiel, a opiekunami p. Alina Nowak, p. Ewelina Fabiańska i p. Grażyna Tabaka.

Pierwszą atrakcją w Toruniu było Planetarium. Tam rakietą kosmiczną polecieliśmy zwiedzać planety. Obejrzeliśmy kratery na Księżycu, zobaczyliśmy, z czego zbudowane są pierścienie Saturna i dlaczego Mars jest czerwony.  Poznaliśmy też historię powstania Małej i Wielkiej Niedźwiedzicy.  To była „Cudowna Podróż”.

Następnym punktem było Muzeum Piernika, a atrakcją okazało się pieczenie tradycyjnych ciasteczek.

Z apetytem wszyscy uczestnicy wycieczki zjedli bardzo dobry obiad, aby wyruszyć w dalszy rejs statkiem po Wiśle. Podziwialiśmy panoramę Torunia, a rejs umilała nam historia Torunia opowiadana przez lektora.

Po zejściu na ląd spotkaliśmy się z przewodnikiem, który w bardzo ciekawy i dostępny sposób zdradzał nam tajemnice Torunia. Zwiedziliśmy Dom Kopernika, Krzywą Wieżę, Katedrę Św. Janów, robiliśmy zdjęcia przy Pomniku Mikołaja Kopernika. Dużą atrakcją okazał się Rynek, Ratusz Staromiejski, Brama Mostowa, zegar na wieży, a także Pomnik Flisaka.

Po tak dużych wrażeniach wszyscy chętnie wyruszyli wraz ze swoimi opiekunami po pamiątki i pierniki.

Wycieczka do Torunia była udana, tym bardziej, że dopisała nam pogoda.

Na medal spisali się rodzice: p. Nikola Brzęcka i p. Łukasz Sieradzan, którzy pomagali nam w opiece nad dziećmi.