
Logopeda mgr Ewa Jasińska
Ukończone studia :
– nauczanie początkowe z logopedią- licencjat
– nauczanie początkowe z wychowaniem przedszkolnym – magister
– logopedia – studia podyplomowe
– oligofrenopedagogika – studia podyplomowe
– diagnoza i terapia pedagogiczna – studia podyplomowe
Godziny pracy :
Poniedziałek 8.00 – 15.30 – przerwa 8.50 – 10.50
Wtorek 8.00 – 15.30 – przerwa 10.50 -12.50
Środa 8.00 – 15.30
Czwartek 8.00 -15.30 – przerwa 9.50 – 13.40
Piątek 8.00 – 9.50
Logopeda to specjalista, który prowadzi badania i działania praktyczne w zakresie ogólnej diagnozy stanu rozwoju mowy i ogólnej terapii zaburzeń komunikacji człowieka na różnych etapach rozwoju i w różnych sferach aktywności: edukacyjnej, społecznej i zawodowej. To osoba, która zajmuje się korygowaniem wad wymowy i usprawnianiem motoryki aparatu mowy, profilaktyką i likwidowaniem zaburzeń komunikacji językowej uwarunkowanych środowiskowo lub organicznie (różnego rodzaju czynnikami patologicznymi), stymulacją mowy opóźnionej, a także rehabilitacją mowy po wypadkach i urazach (nauczaniem mowy w wypadku jej braku lub utraty). Może on pracować z osobami jąkającymi się, niesłyszącymi, upośledzonymi, chorymi psychicznie, mającymi trudności w pisaniu i czytaniu.
Zakres obowiązków:
1. Przeprowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy uczniów w tym mowy głośnej i pisma.
2. Diagnozowanie logopedyczne.
3. Prowadzenie terapii logopedycznej dla dzieci u których stwierdzono wady.
4. Prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.
5. Stosowanie różnego rodzaju zabaw i ćwiczeń dla wyeliminowania urazów związanych z trudnościami w pisaniu i czytaniu.
6. Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym otoczeniem ucznia, pedagogizacja rodziców.
7. Prowadzenie pogadanek na temat wady wymowy, wykonywania ćwiczeń w domu i kontrola ich wykonania. Konsultacje z rodzicami zmierzające do pokazów ćwiczeń i rozmów.
8. Wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.
9. Rozmowy na temat uczniów uczęszczających na zajęcia, ich postępów lub ich braku