Zaznacz stronę

Wycieczka do Warszawy

Dnia 15 marca 2016r. wybraliśmy się na wycieczkę szkolną do Warszawy.

W wyprawie tej udział brali uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej oraz nasi opiekunowie a także  nam pani przewodnik. Z Tuliszkowa wyjechaliśmy o godzinie 6:30 i jadąc wytyczoną wcześniej trasą dotarliśmy na miejsce około 10:00. Już podczas podróży, która minęła naprawdę bardzo szybko, mogliśmy podziwiać piękne widoki zza szyby autokaru. Po dotarciu na miejsce od razu ruszyliśmy zwiedzać naszą piękną stolicę. Rozpoczęliśmy wędrówkę od  Starego Miasta, przeszliśmy obok  Kolumny Zygmunta do Zamku Królewskiego, gdzie obejrzeliśmy przepiękne komnaty, z portretów poznaliśmy królów Polski i podziwialiśmy zgromadzone zbiory muzealne. Mieliśmy okazję zobaczyć, w jaki sposób odnawiane są stare lub zniszczone obrazy. Naszą wizytę w Zamku Królewskim zakończyła projekcja filmu o odbudowie Warszawy po II wojnie światowej. Kolejnym punktem poznawania stolicy był Barbakan i pomnik Małego Powstańca. Odwiedziliśmy także Centrum Nauki Kopernik i wzięliśmy udział w mini-warsztatach takich jak: volta, czy  poświęconych technikom daktyloskopijnym. Każdy mógł samodzielnie wykonać kilka zadań oraz rozwiązać kilka zagadek matematycznych lub fizycznych i dowiedzieć się na przykład czy kiszony ogórek może wytwarzać prąd? Było to ciekawe doświadczenie, ponieważ mogliśmy  sprawdzić siebie i odkryć coś ciekawego, zacząć rozumieć prawa nauki i przekonać się, że potrafimy myśleć i działać w nieszablony sposób, aby otrzymać właściwe rozwiązanie. Następnym punktem wycieczki był Pałac Kultury i Nauki. Wjechaliśmy windą na najwyższe piętro i podziwialiśmy panoramę Warszawę z wysoka. Szkoda tylko, że było trochę zimno. Tam obejrzeliśmy również wystawę pt. „Ewolucja Człowieka”. Zwiedzaliśmy także Muzeum Techniki, w którym zgromadzono różne przedmioty ułatwiające codzienne życie –  począwszy od użytkowanych w gospodarstwie domowym po stare komputery i  pojazdy.

Po dniu tak pełnym wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną. Szybko i bezpiecznie wróciliśmy do swoich domów. Wycieczka do Warszawy okazała się naprawdę niesamowitym przeżyciem, ponieważ jest tam wiele ciekawych miejsc wartych obejrzenia. Wszystkim polecamy odwiedzenie Warszawy i gwarantujemy niezapomniane wrażenia.