Zaznacz stronę

Kazimierz Dolny – Sandomierz – Lublin

W doskonałych humorach i z dużym zapasem energii wyruszyli w dniu 23 maja 2018 r. uczniowie klas II i III gimnazjum wraz z opiekunami p. Barbarą Ratajczyk, p. Malwiną Sroczyńską, p. Grażyną Boczula, p. Beatą Żarna i p. Anną Thiel na niezwykle interesującą trasę: Kazimierz Dolny – Sandomierz – Lublin.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kazimierz Dolny nazywany Perłą na Wisłą. Wszystkich urzekły krajobrazy roztaczające się w Kazimierzu, zwłaszcza panorama z Góry Trzech Krzyży. Ciekawe legendy przeniosły nas w klimat odległej przeszłości. Rejs po Wiśle wprowadził w wakacyjną atmosferę.

Wizyta w Sandomierzu skierowała naszą uwagę  na popularny serial Ojciec Mateusz”. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o licznych zabytkach. Przeprowadziła sandomierskimi lochami z XIV wieku o długości pół kilometra (znów odbyliśmy podróż
w czasie). Zwiedziliśmy Bazylikę Katedralną, wspięliśmy się na Bramę Opatowską,
by podziwiać panoramę.

Trzeci dzień przyniósł chwilę zadumy i powagi. Pojechaliśmy do Muzeum na Majdanku – miejsca byłego hitlerowskiego obozu koncentracyjnego założonego w 1941 r. przez Niemców.  Ostatnim punktem programu była magiczna i unikatowa Starówka w Lublinie i Zamek Lubelski z przepiękną malarską wystawą. Tutaj podziwialiśmy dzieła wybitnych artystów, między innymi obrazy Jana Matejki, Stanisława Wyspiańskiego, Jacka Malczewskiego, Władysława Podkowińskiego i Olgi Poznańskiej.
Zmęczeni, ale zadowoleni i bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę wróciliśmy do domu.