Zaznacz stronę

BISKUPIN – WYCIECZKA KL. IV

Uczniowie klas czwartych SP pod opieką swoich wychowawców i nauczycieli (B. Ratajczyk, M. Sroczyńskiej, M. Berlińskiej, E. Klimczak – Macudzińskiej, B. Żarna, A. Thiel, E. Antoniewicz, D. Siepka) wybrali się na wycieczkę krajoznawczą do Wenecji i Biskupina w dn. 04.06.2019 r. W Wenecji obejrzeliśmy ruiny zamku, poznaliśmy legendę o diable weneckim oraz historię kolejki wąskotorowej, którą następnie udaliśmy się na półgodzinną przejażdżkę do Żnina. W Biskupinie zwiedziliśmy Interaktywne Muzeum Rybactwa, w którym największą atrakcją okazała się symulacja łowienia ryb na wędkę. Po obiedzie udaliśmy się z przewodnikami do Muzeum Archeologicznego. Zrekonstruowany prasłowiański gród przeniósł nas w odległe czasy p.n.e. Zobaczyliśmy jak żyli i czym się zajmowali ludzie w epoce brązu i żelaza. Obejrzeliśmy również wczesnopiastowską wioskę składającą się z kilkunastu chat.  Zmęczeni wędrowaniem oraz upałem mogliśmy  odpocząć na stateczku podczas rejsu po Jeziorze Biskupińskim.. Pokrzepieni chłodnymi napojami i lodami wracaliśmy do domu w doskonałych humorach oraz z pamiątkami, które nie pozwolą nam zapomnieć o zwiedzanych miejscach!